the bloggers !

Wednesday 24 October 2012

tiba2 je boleh pulak?

assalamualaikum uols!

tiba2 je hari ni blh pulak bukak blog..kejap blh  kejap tak boleh..konpius den tau.! dah alang2 blh bukak blog, apa lagi kemain galak lah aku ber blogwalking dgn mereka2 di luar sana. wahhhh..sgt meriah B2B di luar sana ber prepare..serius excited tgk! neway, lama dah menyepi rasa mcm byk je nak membebl tp taktau nk tulis dr mana. kita cuba check satu2 k :)

kisah pertama

dah dekat setahun aku keje kat sini..alhamdulillah sedar tak sedar..tp sebenarnya aku contract basis for 1 year..yeah,mmg mula2 org kata , contract je? awak tak kisah ke? seriusly aku mula2 mmg tak kesah sbb aku nak keje.aku nak keje yg betul2 keje..selama ni aku mmg keje tp bila kita kerja di IPTS ni kurang bekerja sbnrnya..dlm erti kata lain, tak byk yg kita blh apply..but then bila dpt offer dkt sini, sape yg taknak kan? alhmdulillah, mungkin rezeki nak kawen, aku ditawarkan permanent di KL pulak..walaupun mcm agak suffer sbb dah heaven kot duduk melaka ni tp nak buat mcmna..dah ada peluang utk hidup di sisi *bakal* suami kan?sape yg taknak?even diorg dah nak renew contract aku pun and agak susah nak lepaskan aku dr melaka but....i have to..Deputy Dean siap nak offer permanent teruih but i hv to tolak..bakal suamiku takmau duk KL lah doc..sobs sobs T.T

kisah kedua

kisah kedua ialah cerita di sebalik kisah pertama..agak tragis sebenarnya utk ke KL itu..terlaaaaaaalu byk kisah suka duka ku di situ..sehingga ku terasa yg aku dianiaya..just because they want me to stay here?dan
aku menjadi seperti ini?hampir sebulan meratap, menangis..but alhamdulillah, berkat doa ibu, rakan2, doa nabi yunus, zikr rabbi Yassir Wala Tua'ssir Ya Karim, Allah izikan aku ke KL jua :)

kisah ketiga

kepala otak tgh berserabut.dgn nak carik rumah sewa slagi.dgn kena setelkan keje kat melaka lg sbb dah dpt tau blh ke KL kn.dalam masa 3 minggu kena setelkan everthing..bukan senang nak senang ye rakan2..so girls outside there, ada tak bilik atau rumah utk disewa area Kg Baru? plis plis plis.........T_T

kisah ke empat

sedihnya nak tinggalkan MELAKA....arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

kisah kelima


3 pcs only available. lg 97pcs?? *sigh*


antara design yg dah berkenan...tapi...

~kisah hati cikCT~

11 comments:

cik mah said...

Cantik design tu..bunga tu pun cantik juga r...suka2...tapi tu lah..warna tu mmg awak nk ke?still ok...

cikCT said...

cik mah: tulah..actually takde theme papepun lg..tu yg mcm konpius kaler ni ok ke tidak..hurmm..cik mah rasa?


and thnx puji bunga kita *malu2* walaupun rasa beliau mcm nmpk kosong :)

khadijah said...

hai baru follow ur blog, come visit my blog cikct :) salam kenal, boleh share preparation :)

Cik Nina said...

nina suke baju tu.. cantikkkk ;)

Amalina Ali said...

CT, Nana pun buat bunga stokin tu. Buat sikit je. pastu dah malas. HAHA. nk sediakan kelopak yang banyak. Arghhh... Penat. HIHI.

cikCT said...

thnx nina..dlm byk2 baju tu yg plg kita berkenan tp tulah..nak tggu baju baru lain lg..hehe

Unknown said...

All d best n good luck in ur life...
be strong...may Allah bless u..Always!!!

Lov u n miss u....
take care....

Unknown said...

All d best n good luck in ur life...
be strong...may Allah bless u..Always!!!

Lov u n miss u....
take care....

cikCT said...

nana.mmg malasssss gila kot nk buat kelopoak tu..gila byk nana..mcm ct satu bunga buat 5 kelopak je.takmau byk2 sbb x larat nk buat kelopak..itupun kena buat 500 kelopak..gila byk kan?

Nana 1 bunga guna bpe kelopak..

cikCT said...

datinnnnnnn...

Rindu kamu jua .. Terlalu.......T.T

gud luck datin 4 ur master and baby too :)

Pida said...

Teringat masa kak pida nak kawin dulu. Bz mcm cikct lah!