the bloggers !

Tuesday, 28 October 2014

cerita suri rumah

Assalamualaikum & hye semua! :)

wanita bekerja pun suri rumah jugak tau. tp suri rumah lps office hour lah. hehe. sejak2 dah duduk berdua dgn husband ni, tanggungjawab suri rumah of koslahletak kat bahu isteri kan. dulu masa duduk dgn mertua boleh dikatakan aktiviti rumah share2 dgn mertua (sila jgn tiru perangai sy ;p)

kebetulan pulak ofs dekat kg baru. tersangatlah dekat dgn chow kit. mula2 dulu, x sengaja ke pasar chow kit ni. sbb sampai ofis awl gila masa tu. 7 suku dh sampai. tup2 dpt idea nk p pasar beli lauk. lama2 pergi pasar tu dh jadi aktiviti mingguan. mula2 pergi sorang2 je lpstu bila sampai ofis bwk berplastik2 barang, ofismate pun tanyalah. so sekarang ni dh ada geng ke pasar. setiap jumaat kami akn ke pasar beli lauk. seronok sgt! sbb kat pasar chow kit tu bahan dia murah2 kot. sekilo udang boleh dpt rm24 je. selalu aku beli setengah2 kilo.

bila dh ada geng pasar, adalah geng masak nya. sekarang ni kalau wasup dgn opismate cerita pasal menu je. nk masak apa harini semalam masak apa minggu depan nk masak apa. serius best. yelah, sebab sebelum ni kan aku tak pernah masak tak pernah pergi pasar beli lauk. bila sekarng ni dah terasa macam mak2 dah walaupun anak takde lg.hihi



kak ain ni dulu tak pergi pasar pun. tp lepas dia bersalin lps raya aritu, dia rajin tanya aku pergi pasar ke tak. lama2 kami jadi geng pasar. mmg tak pernah miss lah setiap mggu ke pasar chowkit tu. selalu tukar2 resepi dgn dia. ni aku tanya dia resepi ayam masak kicap dia. sbb dia ckp husband dia mkn sampai 3x tambah. lain sikit cara dia dr yg aku biasa buat. selalu kan kita goreng dulu ayam lpstu baru masukkan kicap semua kan. yg ni, kita tumis cili dulu, lpstu masukkan kicap lepastu masukkan ayam yg belum digoreng. agak2 dh nak masak ayam tu, kita masukkan daun limau pulak.

harini ingt nak masak ayam kicap, kalau sedap n jadi nnt aku beritahu ye :)

 ~kisah hati cikCT~

2 comments:

suhailah hamid said...

sue biasanya hjg minggu beli brg2 basah dgn 1 fmly.

nnt share resepi ek ;)

orked violet @ SYA said...

hahaha. geng pasar? da bunyik cm geng bas skolah? tolong la jangkitkan virus rajin masak tu kt Sya. malas bebeno nih! hohoho