the bloggers !

Tuesday, 14 July 2015

just rambling.

Assalamualaikum & hye semua! :)

rasanya makin lama makin teruk pemalas nak update blog. taktaulah kenapa -_____-

takpelah, harini kita membebel jelah pape yg patut ye. aku taktau nk tulis apa sbnrnya tp saje tiba2 rasa nak menulis pulak.

alhamdulillah dah masuk 27 ramadhan harini. pertama kali berpuasa berbadan dua. puasa penuh ke tak ni? aaaaaaa. malu dgn ziema. dia pose penuh. sobsobs. dh 27 hari pose ni, aku dh tinggal pose 11 hari. sedih betul. time nilah patutnya pulun pose penuh sebulan kan. tp nak buat mcmna. masuk bln pose ni aku baru je baik dr mabuk. selera mkn tgh nak ada. jadi perut mmg tak blh lapar. kadang tu keraskan jgklah hati pose. selang 2-3 hari puasa, aku akn ponteng sehari. tgk keadaan badan mcmana. dan salah satu faktor utama jugak ialah sepanjang preggy yg dah masuk 5 bulan ++ ni, berat badan aku tak pernah naik walau sekilo. ,maitain dari start preggy 62.4kg. adalah sekali aritu naik 62.7kg lpstu bulan pose ni dia turun blk pd berat asal masa awl preggy. tak ke cuak makyong ni?

tp ramai ckp insyaAllah stat 6 bulan ke ats nanti berat akn naik jgk. takpe, tak naik berat badan takpe, yg penting dlm perut ni sihat. insyaallah. preggy ni jgk aku ada mslh hb rendah. paling rendah 9.9 -__-. sory baby. ibu tak blh nak ambil pil iron tu sbb alah dgn pil iron. dh try ambil iberet folic. lg teruk. alahan nya melampau2 sampai merah2 naik ke muka. so last option ialah, diet with iron nutrien. insyaAllah cekup lpsni hb ibu naik semula ye.

di kesempatan ini, sy nak mengucapkan selamat hari raya pada semua yg membaca blog saya. walapun saya tau takdelah ramai pun yg baca blog ni tp sy nak pesan, balik beraya hati2 di jalan raya ye. to TTCians, sy doakan anda semua dikurniakan rezeki zuriat yg soleh dan solehah. insyaAllah :)



 ~kisah hati cikCT~

3 comments:

kuepelita said...

nampak gambar pn nik lain macam tu..hahahha..photoshop sgt...

Halim Abdul said...

gambar awan dan tangan geggam ibu jari tunjuk bagus....
apa jawapan yek?

Halim Abdul said...

gambar awan dan tangan geggam ibu jari tunjuk bagus....
apa jawapan yek?