the bloggers !

Thursday 2 February 2012

tips interview (: part 2

Assalamualaikum semuaa!

Part 2 lah sangat kannnn...

xpelah..yg penting aku nak sambung yg smlm punya cerita..bersemangat nak cerita,tetiba dah kul 5 pulak..haruslah aku nk cabut balik kan..berani pulak nak tinggal library sorg2..staf2 yg lain lagilah..blm kul 5 semua dah gelap..=_= sigh

aaaaaa..apa ek nak bg tips?lupa dah idea smlm..kahkah..ok2,xpe..utk tidak meghampakan peminat2 yg ada diluar sana..hahaha..aku cuba sambung k!

3) kalau ko dpt interbiu di luar kwsn dari tpt tinggal ko.mesti dia akn tnya mcmni, "sekarang awk dah tinggal di melaka,tp kalau awk dpt keje ni awk akn duduk di KL..awak tak kisah ke?kenapa nk susahkan diri sndiri sedangkan kamu dh selesa di melaka?"
haaaa..ko nak ckp apa kalau diorg tnya mcmtu?bagi aku lah kan..soalan tu tricky je sbnrnya..dia nk tgk ko confident atau tak utk hidup berdiakari..so,korang fikir2kan lah apa jwpn dia..xkan aku nak kena fikirkan kot??kehkeh


4) ATTIRE..yes is it! itu yg penting.knpa aku ckp mcmtu?sbb first thing first yg diorg nampak mestilah raut wjh dan fizikal ko kan..aku tak kata kalau ttg cantik atau bentuk fizikal ok..maksud aku appearance korang..maksudnya,berpakaianlah yg blh membuatkan diorg ckp WOwww! woowww doesnt mean that haruslah MENJOLOK MATA ok!tunjukkan sikit yg korang nmpk mmg btl2 dah bersedia utk  masuk ke dunia pekerjaan..kemas, elegan, dsb.ada fhm?bukan diorg tgk korang then diorg akn ckp, "eh,dia ni nak interbiu kerja ke interbiu utk buat assignment?' nmpk x mcmna yg diorg fikir?maksudnya appearance korang time tu menunjukkan yg mcm kamu stil nmpk as a student..



5) last but not least, of kos CONFIDENT ! yup.confident itu penting..nak2 kalau korang interbiu in english..e,aku tau..bukan semua org blh speak in english fluently.but at least,korang ada cuba utk bercakap apabila ditanya.persetankan itu semua grammar,past,present future tense.yg penting is the idea then your confidence! confident bukan bermaksud berlagak tau.but berkeyakinan dgn jwpn yg diberikan dan bukannya..errr.errrr....errrrrrrr...and 1 more thing..jgn gatal2 nak sebut errrrr....errrrrr...



baiklah..sampai disini sahaja pembelajaran kita..sampai ketemu di ruang yg sama pada hari dan waktu yg ntah bila lagi aku nak hupdate ni..kahkahkah..chau chin chauuuuuuuuuuuuuuuuuu.assalamualaikum!


~kisah hati cikCT~

No comments: